筑波大学スチューデントサポートセンター

Submission request for Information Entry Form and ID card images / 情報入力フォームと身分証画像の提出について

This information is for Exchange Students/Exchange Research Students enrolled in August, September and Fall semester AY2024 Only.

(日本語の案内は下部にあります。)

All Exchange Students / Exchange Research Students shall submit the contact information and residence information to the University so that we can reach you any time. Please follow instructions below and submit required form and documents by the due date.

1. Fill-out and submit Information Entry Form

   Microsoft Forms: Click here to fill in the form!

 ※To fill in this form, you will be asked to log in with your Microsoft 365 account which is distributed by the University of Tsukuba.

2. Submit (Upload) following ID images through UTOS*   *UTOS: University of Tsukuba Online Storage
     5 things which you have to submit▼    ★All the digit numbers and letters should be visible!
     ①Student ID Card (front)
     ②Student ID Card (back)
     ③Residence Card (front)
     ④Residence Card (back) *the latest address shall be printed.
     ⑤Passport (front page of face photo and passport number)

    Step 1  Combine images into one file in PDF format -Instruction: How to make ID images into a PDF file
                  
    Step 2  Submit the PDF file from UTOS -Instruction: How to upload and submit a PDF file to UTOS
                  
    UTOS:  Click here to submit from UTOS! (This link is only for exchange students!)
    ※In case you cannot upload your PDF file, please submit the photocopies at the Division of Student Exchange in person.

◆Submission Deadline

Enrollment month

Due date

Enrollment month

Due date

September 2024

September 13th (Fri)

January 2025

January 17th (Fri)

August / October 2024

October 18th (Fri)

February 2025

February 14th (Fri)

November 2024

November 15th (Fri)

March 2025

March 14th (Fri)

December 2024

December 13th (Fri)

 

 

Contact: Division of Student Exchange (short-term exchange) isc-short-term#un.tsukuba.ac.jp (Please replace “#” with “@”.)


2024年度 8月、9月および秋学期に在籍開始の短期留学生のみなさんへのお知らせです。

本学からいつでも連絡が取れるように、すべての短期留学生(特別聴講学生/特別研究学生)は、連絡先および在留カードの情報を大学に提出する必要があります。以下の手順に従って、期限までに必要書類とフォームの提出をお願いします。

1.情報入力フォームを入力し、提出する。
 Microsoft Forms: ここをクリックしてフォームを記入!

※このフォームを記入する際に、筑波大学から配布された自分のMicrosoft 365アカウントでログインするが必要があります。

2.以下の身分証画像をUTOS*にアップロードして提出する。   *UTOS:筑波大学オンラインストレージ
      提出物5点▼   ★番号や文字などの情報が全て写っていることを確認してください。
     ①学生証(表)
     ②学生証(裏)
     ③在留カード(表)
     ④在留カード(裏) (最新の住所が印字されているもの)
     ⑤パスポート(顔写真とパスポート番号のあるページ)
     
ステップ1 画像をPDF形式で一つのファイルにまとめる。 手順:身分証画像をPDFにする方法
               
ステップ2 UTOSにPDFファイルをアップロードする。  手順:UTOSからPDFを提出する方法
                              
        UTOS:  ここをクリックしてUTOSにアップロード (このリンクは短期留学生専用です。)

       ※PDFファイルをUTOSから提出できない場合は、学生交流課の窓口にてコピーを直接提出してください。

◆提出期限

在籍開始月

期限

在籍開始月

期限

2024年 9月

9月13日 (金)

2025年 1月

1月17日 (金)

2024年 8月、10月

10月18日 (金)

2025年 2月

2月14日 (金)

2024年 11月

11月15日 (金)

2025年 3月

3月14日 (金)

2024年 12月

12月13日 (金)

   

問い合わせ: 学生交流課(短期留学)  isc-short-term#un.tsukuba.ac.jp (#を@に変換してください。)


Translate »